반응형

/*
-- Title : 마케팅 전략
-- Reference : BDMBA, 구글링
-- Tag : marketing strategy planning marketing mix market segment 4p 4c
*/

■ Marketing Strategy

■ Marketing Analysis
    • 비즈니스 분석 첫 단계
    • 상품, 경쟁자, 시스템 유통, SWOT 분석의 필요성 강조
    • 시장 규모
        - 시장 잠재력으로 규모는 품질과 수량으로 측정
    • 시장 동향
        - 선택 모델링
        - 경쟁자 분석
        - 제품 연구
        - 고객 분석
        - 마케팅 믹스 모델링
        - 위험도 분석
        - 시뮬레이션 된 테스트 마케팅
        - 광고 및 홍보 연구
    • 시장 기회
    • 시장 성장률
    • 시장 수익성
    • 유통 경로

■ Marketing Planning

PRODUCT PLACE PRICE PROMOTION
Quality Site Location List Prices Sales Promotion
Features Access/Engress Credit terms Advertising
Services Zoning Costs Personal Selling
Assortment Lighting Discounts Publicity
Brand Suppliers Returns Media
Packaging Storages Markups Traning
Warranties Transporation Skimming/Prenetration Costs
Guarantees Logistics Margins Layout


■ Marketing Mix

    • 4P와 4C로 구분
    • 최근들어 4P → 4C로 변화
    • 4C
        - 고객 가치(Consumer value)
        - 고객의 비용(Cost to the consumer)
        - 편리성(Convenience)
        - 커뮤니케이션(Communication)

■ Market Segment


반응형

+ Recent posts